عاجل

«بو كاب» لوحة فنية في جنوب أفريقيا «Bo-kaap» a Painting in South Africa

«بو كاب» لوحة فنية في جنوب أفريقيا «Bo-kaap» a Painting in South Africa

السبت ٢٤ / ١١ / ٢٠١٨
يقع حي «بو كاب» Bo-kaap في أعالي مدينة كيب تاون، وهي العاصمة التشريعية لجنوب أفريقيا، وتعتبر من أعرق وأجمل مدنها؛ لما فيها من تنوع عصري وتراثي وتاريخي، ويتميز حي «بو كاب» أو ما يسمى بحي المالاي «Malay Quarter» بالمنازل الملونة ذات الطراز الفريد.

ويعود تاريخ الحي عندما تم بناء وتأجير المنازل إلى العبيد، الذين تعود أصولهم إلى ماليزيا وإندونيسيا وسيرلانكا والهند وغيرها من البلدان الأفريقية، وكانت المنازل باللون الأبيض فقط بالرغم من عقد الإيجار، وعندما تم رفع هذه القاعدة، وسمح للعبيد بشراء العقارات، طليت جميع المنازل بألوان زاهية من قبل أصحابها كتعبير عن حريتهم.


وتكمن المتعة في استكشاف الحي عند التنزه سيراً على الأقدام، والمرور بمتحف «بو كاب»، الذي يحتوي على الكثير من تاريخ المنطقة، ثم رؤية أقدم مسجد في كيب تاون «المسجد الأول».

‘Bo-kaap’ Quarter is located in the heights of Cape Town city, the legislative capital of South Africa. It is considered the most original and beautiful city in the country due to the variety of modernism, tradition and history.

“Bo-kaap” Quarter is distinguished of what so-called “Malay Quarter” whose colored houses have unique >
The fact that while on lease, all the houses had to be white, when this rule was cancelled; the slaves were allowed to buy houses. So they painted all the houses in bright colors to express their freedom.

Enjoyment lies in discovering the quarter when going for a walk on feet, and passing by “Bo-Kaap Museum” which contains a lot of the region’s history, then seeing the oldest mosque in Cape Town “Auwal Mosque” – The First Mosque.
المزيد من المقالات
x